CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 15, 2009

Aduh!

Petang tadi, saya dan Nini ke farmasi untuk membeli ubat. Penyakit yang saya hidapi adalah sangat misteri sehingga ahli-ahli farmasi di situ terpaksa bermesyuarat sebelum memberi preskripsi ubat ini kepada saya;
  • Fobancort ointment-ubat sapu
  • Prednisolone-ubat makan
Oleh kerana ragu-ragu akan keputusan mereka saya telah meng'google' kesan-kesan sampingan Prednisolone;
  • acne *tak nak! tak cute!*
  • clumsiness *tak kisah, memang dah clumsy pun*
  • dizziness *tak nak jugak! tak best!*
  • facial flushing *tak yah pakai blusher. hehe*
  • feeling of a whirling motion *macam roller coaster??*
  • general body discomfort *boleh pergi urut!*
  • increased appetite *alasan kukuh untuk makan banyak!* *wink wink*
  • increased sweating *tak mo! busuk!*
  • nervousness *bukannya nak bagi ucapan pun*
  • sleeplessness *selalunya terlebih tidur. haha.*
Lupa pulak, sebenarnya saya sakit kaki, sangat sakit setiap kali pijak lantai. Tak ada apa-apa kesan, cuma tanda merah macam kena gigit nyamuk. Tapi, tak tahu la kena apa sebenarnya. Seperti biasa, semua orang suka buat andaian, ini reaksi dan andaian orang ramai.
  • Nini - kena gigit apa-apa kot
  • Poshy - kena gigit nyamuk
  • John - sakit kaki? terbangla! *dia tahu saya ada kuasa luarbiasa????*
  • Abah - Ooo~ Bila nak dapat gaji?
  • Akak farmasi - kena gigit cicak memang macam tu
  • Mama - lipas kot
  • Adik no. 2 - Pontianak gigit la tu sebab dia dah bosan gigit kat leher.
  • Adik no. 3 - ................................
  • Saya - kena gigit ular! confirm!











So, nak makan ubat ke tak nak makan?

6 comments:

Miss Amalin~ said...

makan! mesti mkn ubat!
kalo x, cane kte nak pi mndi kat sunway lagoon cik adik syg oi?

daly said...

yeay!!!~ sunway lag0on!! nak ek0t!! tak la, maner ader sakit??? dah okei dah~~ j0m pergi!! hehehe.

daly said...

Aimi!!asal aktak ley komen kt blog k0 ek?? k0 blok ak ker?~~~~~~~~~~
siyes bile ak tkan post a komen, nothing happens. why oh why??!!

Jack Adam said...

aku rase kaki ko kene sengat ngn tungau tak?

p0shy said...

weyt... mcm best je ubat2 yg ko dpt tue.... tp, ak lg ske ayat abah ko laaa..... haha...da coolest!

daly said...

jek-tungau tue ape?

p0shi-ayah ak mmg c0ol,mcm joni deep. haha.weyt,bila nk gaji nie?jari jemati ak dah gatal nk sopim nie~